Yuk mashinasini bo‘laklarga bo‘lib olib kirishga urinish aniqlandi
Hujjatlarda avtomobilning 11 turdagi ehtiyot qismlari deb ko‘rsatilgan yuklar aslida yaxlit bitta tovar – tayyor holatdagi samosvalning bo‘laklari ekani aniqlandi. Bojxona qo‘mitasiga ko‘ra, bu orqali yuk egasi 800 mln so‘mlik bojxona to‘lovidan qochmoqchi bo‘lgan. Iqtisodchilar bunday holatlar mahalliy ishlab chiqaruvchini himoyalash uchun joriy etilgan yuqori bojlarning oqibati ekanini ta’kidladi.

Bojxona ombori hududida ehtiyot qismlardan mashina yig‘ish jarayoni
“Sirg‘ali” bojxona postida xorijdan keltirilgan 11 turdagi avto ehtiyot qismlari aslida bir butun holdagi tovar – samosval ekani fosh bo‘ldi, deya xabar tarqatdi Bojxona qo‘mitasi.
“Transport vositasini qismlarga ajratib go‘yoki avto ehtiyot qism niqobi ostida olib kirishga urinish orqali yuk egasi 800 mln so‘mlik bojxona to‘lovlarini “tejamoqchi” bo‘lgan”, – deyiladi rasmiy xabarda.
Qo‘mita e’lon qilgan videoda samosvalning qismlari bojxona ombori hovlisida yig‘ilib, tayyor transport vositasiga aylantirilgani va yura boshlagani ko‘rinadi.

Iqtisodchi Otabek Bakirov bu holatga munosabat bildirib, O‘zbekistonda samosvallar uchun 70 foiz va yana har bir kub motor hajmi uchun 3 dollarlik boj o‘rnatilganini qayd etdi.
U, shuningdek, xuddi shunday samosvallar Samarqanddagi yuk mashinalari zavodida ham yig‘ilishiga e’tibor qaratdi. Bakirovning fikricha, yuqori bojlar aynan shu “ishlab chiqaruvchi”ni himoya qilish uchun joriy etilgan
“Bojxona qo‘mitasiga tashakkur deyman. Chunki ular O‘zbekistonning 34 yillik “mahalliylashtirish” yolg‘onlarini bitta video bilan ochib tashlashdi. Chunki bunaqa yolg‘onlar faqat samosvallar bilan tugamaydi-da!” – deya yozdi iqtisodchi.
Nyu York universiteti professori, iqtisodchi Behzod Hoshimovning so‘zlariga ko‘ra, bunday holatning ro‘y berayotgani – savdo va sanoat siyosatidagi xatolardan darak beradi.
“Agar men O‘zbekistonda savdo siyosati yoki umuman sanoat siyosatiga mas’ul shaxs bo‘lganimda, bu voqeadan uyalar edim”, dedi u.
Uning qayd etishicha, yuk mashinalarining qimmatligidan har bir o‘zbekistonlik iqtisodiy zarar ko‘radi.
“Har bir iste’mol qilgan tovaringizda, har bir qurilayotgan binoda bu sun’iy narx yuqoriligi o‘z aksini albatta topadi. Yuk mashinalari deyarli har bir iqtisodiy almashuvda qayerdadir qatnashgan bo‘ladi – demak, uning ta’siri yo‘q bo‘lgan sohaning o‘zi yo‘q”, – deya yozdi iqtisodchi.
Mavzuga oid

18:29 / 14.03.2025
“Raqobat byurokratiya bilan cheklanmasligi kerak” - tagliklar importiga yangi talablar kiritildi

13:42 / 12.03.2025
O‘zbekistonga taglik importi sezilarli qisqardi

21:08 / 11.03.2025
Muammo Yevropaning ichkarisida: ittifoq o‘z iqtisodiyotiga o‘zi to‘siqlar qo‘yib olgan

15:09 / 11.03.2025