Davlat xizmatlari agentligi korrupsiyaga qarshi menejment bo‘yicha xalqaro standart sertifikatini oldi
Adliya vazirligi huzuridagi Davlat xizmatlari agentligi Korrupsiyaga qarshi kurash bo‘yicha ISO 37001:2016 xalqaro sertifikatini qo‘lga kiritdi.
Agentlik xabariga ko‘ra, ushbu standart quyidagilarni qamrab oladi:
- davlat xizmatlari markazlari faoliyati ustidan nazorat;
- davlat xizmatlari ko‘rsatish sohasida davlat organlari faoliyatini nazorat qilish;
- xalqaro moliya institutlari va boshqa xorijiy tashkilotlardan xayriya ehsonlari va homiylik mablag‘larini olish va sarflash, jismoniy va yuridik shaxslarning badallari, shuningdek grantlarni qabul qilish va sarflash;
- DXM binolarini investor mablag‘lari hisobidan qurilishini tashkil etish.
Agentlikda korrupsiyaga qarshi kurashish komplayens tizimi 2019 yil yakunidan e'tiboran joriy etila boshlangan.
KPMG xalqaro kompaniyasi tomonidan 2019 yil noyabr-dekabr oylarida agentlik tizimida mavjud korrupsiyaviy xavf-xatarlarni aniqlash va baholash ishlari olib borilgan.
BMT Taraqqiyot dasturi va KPMG mutaxassislarining ko‘magida quyidagi hujjatlar tasdiqlangan:
- Davlat xizmatlari agentligida korrupsiyaga qarshi kurashishning asosiy yo‘nalishlari;
- DXA xodimlarining rasmiy xulq-atvor va odob-ahloq normalari to‘g‘risidagi qo‘shimcha nizom;
- agentlikda manfaatlar to‘qnashuvini boshqarish tartibi;
- agentlik tizimiga aloqa kanallari orqali kelib tushadigan murojaatlarni ko‘rib chiqish tartibi.
Agentlikka korrupsiyaga aloqador murojaatlarni quyidagi kanallar orqali yo‘llash mumkin:
- 1148 raqamli «ishonch telefoni»;
- Adliya vazirligining "@anticorbot" Telegram-kanali yoki Agentlikning "@davxizmataloqa_bot" Telegram-kanali;
- agentlikning Facebook'dagi sahifasi;
- elektron pochta orqali (davxizmat@exat.uz, info@davxizmat.uz );
- bevosita agentlik direktoriga;
- DXA umumiy telefon raqami yoki agentlik veb-saytida ko‘rsatilgan bo‘limlar / hududiy boshqarmalar rahbarlarining telefonlari;
- DXA markaziy apparati yoki hududiy boshqarmalar devonxonasi orqali.
Shuningdek, agentlikda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha mas'ul xodim belgilangan; agentlik rasmiy saytida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘limi tashkil etilgan.
Bundan tashqari:
- Koorupsiyaga qarshi kurashish, uni oldini olish hamda manfaatlar to‘qnashuvini boshqarish mavzularida KPMG mutaxassislari tomonidan vebinar va treninglar o‘tkazib, xodimlarning sohaga oid bilimlari mustahkamlab borilmoqda;
- fuqarolarning DXMlar faoliyatida korrupsiyaga daxldor murojaatlarini to‘g‘ridan-to‘g‘ri Agentlikning hududiy boshqarmalari boshliqlariga yetib borishini ta'minlash maqsadida, DXMlarda korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha «to‘g‘ridan to‘g‘ri aloqa qutilari» o‘rnatildi;
- DXMlarda fuqarolarning navbatini boshqarishning shaffof tizimini shakllantirish maqsadida «QUMATIC» elektron navbat tizimi joriy etildi. Hozirda fuqarolar markazlarning binosiga bormasdan turib ham elektron navbat olish imkoniyatiga ega;
- Agentlik binosida situatsion markaz o‘rnatildi. Bu – barcha hududlardagi DXMlarni onlayn nazorat qilish imkonini beradi.
SeRT International kompaniyasi mutaxassislari tomonidan Davlat xizmatlari agentligi tizimida 2-bosqichdan iborat audit tekshiruvlari o‘tkazilib, agentlik ISO 37001:2016 «Korrupsiyaga qarshi kurashish menejmenti tizimi» xalqaro standarti bo‘yicha sertifikat olishga munosib deb topildi.
Mavzuga oid
14:56 / 31.12.2021
Bog‘chaga navbatga qo‘yish, xorijga chiqish uchun qo‘yilgan taqiqni aniqlash va yana uchta xizmatdan telefon orqali foydalanish mumkin
16:37 / 01.06.2021
«Mehr-5» operatsiyasida O‘zbekistonga olib kelingan bolalarga tug‘ilganlik haqidagi guvohnomalar berildi
17:17 / 26.04.2021
Yilning birinchi choragida davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida 100 mingdan ortiq qonun buzilishi aniqlandi
09:14 / 14.04.2021